“Dom(me)” (“Dominant” / “Domina”)

Dominant / Domina / Dom(me)


Dominant is de mannelijke vorm, de Domina is de vrouwelijke vorm. Ook wel afgekort als Dom. (het is gebruikelijk om dit met een hoofdletter schrijven, tegen gesteld aan de submissieve kant die met een kleine letter geschreven wordt).

Tijdens het SM spel heeft de Dom(me) schijnbaar een (min-of-meer) absolute macht over de ander. Over het algemeen is het de Dom(me) die het initiatief heeft en die ogenschijnlijk bepaalt wat er in het spel gebeurt.
Aardig is het natuurlijk wel om je te bedenken dat de Dom(me) natuurlijk alleen deze macht heeft als deze gegeven is door de submissieve speelpartner en dat iniatieven alleen genomen kunnen worden binnen de grenzen waarover consensus bestaat samen met de submissieve partner.

(met een knipoog) “Het is wel aardig hoor, mevrouw ligt daar op haar rug klaar te komen in de sling terwijl ik mij uit het naad aan het zwaaien ben met zweepjes, in de weer ben met klemmen en kaarsen tot het zweet me over het gezicht stroomt. Wie is hier nou de dominant?”

Commentaar:

